Saturday, October 6, 2012

Worse Day Ever~


Hari ni hari Jumaat, 5 Oktober 2011. Seawal pukul 5.30 pagi, aku da bersiap2 nak g wad 1-1. Mula2 semuanya berjalan smoothly. Cam bese la, dengar report, wat bed making segala. Memang rutin la benda alah 2. Kemudian, aku tolong Jiha wat ECG. Selama ni mesin 2 ok je, tapi hari ni ia wat hal plak! Hangin betol! Tapi dengan berkat usaha kami bertiga termasuk Anis, akhirnya dapat jugak result jantung pt thalassemia 2. Huhu.


Next, da pukul 8 lebih so 'OBSERVATION TIME'. Ari ni cam malas plak kan nak wt benda alah ni, so aku ngan Jiha pun serve la ubat bersama staffnurse. Masa nak serve ubat untuk patient Bed 2 iaitu makcik Jendul, aku tersalah bagi kat makcik sebelah Bed 2A, makcik Johara! Giler ko! Aku jadi kelam kabut bro!! Debor2 ati ni. I asked Jiha, "Apa aku nak wat ni??"

gini r muka aku time 2. hoho.

Tapi, alhamdulillah aku segera diberi akal fikiran supaya memanipulasikan keadaan. Aku x berani r nak cakap ngan staffnurse. Takot kena debik. Huhu. Nasib bek xde pape buruk yang berlaku kat patient.

The moral is before we serve medicine, we must ask their names so we give to the right patients! Understand Hani?? Kang x pasal2 aku jadi punca kematian orang. Minta2 dijauhkan. Huhu.


No comments: