Monday, June 4, 2012

Pengalaman mencuci najis.


"Adik peepless! Cuci B.O pakcik ni ye."

Hai inilah nasib menjadi jururawat pelatih Semester 1. Kami akan diserang dengan senior yang pemalas. Disuruhnya kami mencuci B.O. Apa itu B.O.?? Ia adalah singkatan bagi bowel open.

First time aku mencuci najis orang. First time aku melihat kemaluan orang. Bayangkanlah betapa gementarnya aku. Tidak dapat aku sangkalkan itu merupakan pengalaman yang lucu. Mana ada di kuliah, kami belajar cara mencuci najis pesakit. Harus lap pakai apa? Basuh pakai apa? Sabun Dettol ke? Aku tidak tahu. Barulah aku sedar, yang aku ini masih banyak yang tidak tahu.

Senior Semester 2, Kak Lela lah yang menunjukkan aku cara-cara mencuci najis. First time in my life. Aku lihat dia mencuci dengan bersih. Kak Lela ni memang bagus. Barulah aku tahu sekarang cara mencuci najis pesakit. Hehe.

Lepas itu, kalau bab mencuci najis, kamilah budak Semester 1 yang mencucinya. Servis cuci B.O. biar kami  yang handle. =P


No comments: