Friday, March 8, 2013

Hati & Perasaan??


   Hati dan perasaan ku memikirkan si dia yang jauh di mata tapi dekat di hati. Dia yang selalu ada ketika aku bersedih, ketika aku bosan, ketika aku kesunyian. Dia yeng menyukai aku dari dahulu sampai sekarang. Walaupun aku buat endah tak endah, tapi si dia tetap mengejar aku. 

   Entah mengapa hari makin hari kita semakin rapat. Perkataan sayang dan cinta acap kali ku dengar daripada bibirmu. Dulu aku anggap semua itu adalah mainan kata-katamu yang manis. Yang mampu mencairkan hati semua gadis. Tapi sekarang aku telah mula percaya. Adakah aku bodoh?? Aku telah meletakkan hatiku di tempat yang berisiko untuk disakiti.

   Sejenak berfikir, aku sudah mempunyai cinta hati aku. Walaupun dia tidak mempunyai masa untuk aku, tapi aku yakin yang dia sentiasa memikirkan, merindukan aku. Aku pun begitu. Cuma kadangkala, kehadiran si teman yang selalu melayani aku menyebabkan aku melupakan seketika cinta hati. Tapi tidak dapat aku sangkal, cinta hati lah yang utama.

   Kepada peneman yang setia, hubungan kita tidak akan ke mana. Kau sudah ada yang sayang, begitu juga aku. Walaupun kita saling menyayangi, tapi perasaan cinta aku pada cinta hati begitu kuat. Aku sayang kau sebagai seorang sahabat dan aku tidak ingin hubungan kita terputus. Aku doakan yang terbaik buat kita dan untuk kebahagiaan kita semua. 


   

2 comments:

Eliza Sulaiman said...

ini lah dinamakan istikarah cinta.

sebagaimana firman Allah :

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu. Boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu" (Surah AL-Baqarah,216)

Stay strong sayang.
Kita sayang awak.
:)

Hani Suraya said...

huhu. thanks awak.