Saturday, May 12, 2012

Pergh!


Aq ni memang failed ble wt tajuk entry! Ade aq kisah? =P

Saja je nak menghapdate blog ni. Yela tinggal 1 paper je esok untuk exam final sem ni. So curi2 masa ckit la. Ade la yang aq jawab dengan jaya tapi ade gak yang cm hampeh..cm nk bakar je kertas jwpn 2, pastu alirkan ke Sg. Ganga. Da cm abu mayat plak. Biar la! Biar la die pergi jauh daripada aq. Hmm.

Betol ke? Betol ke? Bile kte kecewa dengan something kte rase down sangat2. Aq keliru. Keliru. Ke aq je yang rasa camtu? Argh! Ape aq nk ckp ni. X pndai betol la ayat puitis. Da lme x wat karangan guna bahasa bombastik. Aq teringat bile SPM, cikgu ajar guna perkataan bombastik. Yela dapat markah lebih kan. Tapi hampeh! Result bm aq x la gempak sgt. Maybe aq lebih prefer speak france kt umah. ngeh3~ 

Berbalik pada luahan ati aq. Terimbau kembali, ble segala impian aq yg x kesampaian. 'Kte jgn la cpt berpuas ati dengan apa yang kte da capai. Dan jangan la kte membandingkan kte ngan org len yang jauh lebih rendah drpd kte. Kenapa kte x cuba jadi yang terbaik. Tapi Islam menggalakkan kte memikirkan orang yang lebih memerlukan.' Erm. maybe itu dari segi perspektif yang berbeza. Memang kte harus bersyukur dengan apa yang kita capai. Contoh, kedudukan, harta yang kita ada. Tapi x salah kalau kte nk lagi baik. Itu fitrah manusia. Kalau kte cepat benor berpuas ati dengan apa yang peroleh, kte xkn ke mana. Betol x? Huhu.

Bagi aq, aq mengambil masa yang lama untuk mengumpul semua kekuatan jika aq kecewa. Yeke? Bukan dari percintaan tapi kehidupan. Pasal semuanya. Allah S.W.T. da tunjukkan aq masa depan aq tapi terserah pada aq sama ada nak statik mengikut peredaran masa menjadi seseorang yang di bawah penguasaan ataupun keluar daripada kepompong. Semua di tgn aq.



Da la! sampai cni je.. Daaa~


2 comments:

Miss Mirae said...

Apa nie hani ? HAHAA

Hani Suraya said...

haha..gler la jap ptg2 ni!